سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مالیات در بحث مهاجرت به کانادا چگونه است؟

مالیات در بحث مهاجرت به کانادا چگونه است؟

اگر قصد مهاجرت به کانادا دارید بهتر است در مورد اداره درآمد کانادا یا CRA اطلاعات کافی داشته باشید تا به مشکل برنخورید. این موضوع کاملاً طبیعی است که میزان مالیات و نحوه محاسبه آن در کشورهای مختلف متفاوت باشد. مالیات در مهاجرت به کانادا توسط اداره درآمد کانادا یا CRA که بالاتر هم به آن اشاره شد جمع‌آوری می‌شود. البته در کشور کانادا جمع‌آوری مالیات و محاسبه آن کمی پیچیده است چراکه بخش‌های حکومتی واداری آن‌که به سه بخش تقسیم‌بندی می‌شوند، هرکدام قادر هستند که مالیات خاص خود را اعمال کنند.
به‌طور مثال اگر در استان‌های خاصی از کشور کانادا زندگی می‌کنید، شما باید مالیات فدرال و استانی بپردازید. با فیدس همراه باشید تا در مورد انواع مالیات در مهاجرت به کانادا اطلاعات کافی به دست آورید. همچنین اگر در بحث مالیات برای مهاجرت به آلمان،مهاجرت به ترکیه و مهاجرت به اسپانیا سوا لاتی دارید می‌توانید با کارشناسان و مشاوران فیدس تماس بگیرید.

انواع مالیات و مالیات استانی

اگر در مهاجرت به کانادا شما در استانی زندگی می‌کنید که باید مالیات استانی بپردازید، خوب است بدانید که شیوه پرداخت این مالیات به سه صورت می‌تواند محاسبه شود. در برخی از استان‌های کانادا مالیات استانی به شکل مالیات بر درآمد محاسبه می‌شود اما در استان‌های دیگر ممکن است مالیات بر فروش و یا اموال شهری محاسبه شود. بهتر است قبل از انتخاب استان موردنظر در رابطه با این مسائل به‌اندازه کافی اطلاعات به دست آورده باشید.

اگر بخواهیم به‌صورت جزئی‌تر به این موضوع بپردازیم، بهتر است که انواع مالیات را معرفی کنیم. در ادامه رایج‌ترین شکل‌های گرفتن آن را باهم بررسی خواهیم کرد. به‌صورت کلی، هر شخصی که مهاجرت به کانادا را در دستور کار قرار می‌دهد، موظف است که بر اساس درآمد خود به دولت فدرال مالیات بدهد. هر کس که درآمد بیشتری داشته باشد، موظف است که مالیات بیشتری به دولت بپردازد که اصطلاحاً به این موضوع مالیات بر درآمد تصاعدی می‌گویند.
اگر در اداره‌ها و شرکت‌های خصوصی کار می‌کنید، معمولاً کارفرما و یا مدیر شرکت پس از کسر مالیات حقوق را برای شما واریز می‌کند چراکه وظیفه خود کارفرما و مدیر است که این کار را انجام دهند. 

مالیات بر محصولات و شرکت‌ها

نوعی دیگر از انواع مالیات بر کالاها و خدمات که به‌عنوان مالیات بر ارزش‌افزوده از آن یاد می‌شود وجود دارد. اکثر کالاها و خدماتی که شما می‌خرید و یا استفاده می‌کنید، مالیات به آن تعلق می‌گیرد. بعضی از مشاغل هم معاف از مالیات هستند. به‌عنوان‌مثال مالیات به خدماتی مانند خدمات پزشکی، پرستاری، مراقبت از سالمندان و کودکان تعلق نمی‌گیرد. هر شرکتی که در دولت فدرال ثبت‌شده است، باید میزان خاصی مالیات به‌صورت سالانه برای دولت واریز کند. معمولاً نرخ محاسبه میزان مالیات شرکت، 15 درصد است.

همان‌طور که در ابتدا مقاله اشاره کردیم علاوه بر مالیات در بحث مهاجرت به کانادا اگر در مهاجرت به آلمان،مهاجرت به ترکیه و مهاجرت به اسپانیانیز سؤالاتی در مورد مباحث مالیاتی دارید می‌توانید با کارشناسان و مشاوران فیدس تماس بگیرید تا از آخرین مسائل مالیاتی روز باخبر شوید.