سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قوانین عجیبی که قبل از مهاجرت به کانادا باید بدانید!

قوانین عجیبی که قبل از مهاجرت به کانادا باید بدانید!

اگر قصد مهاجرت به کانادا دارید، باید قبل مهاجرت خود در مورد فرهنگ‌ها و قوانین متفاوت این کشور اطلاعات کافی کسب کنید. این روزها به دلیل ساده‌تر شدن برخی قوانین گرفتن اقامت در کانادا افراد زیادی هستند که می‌خواهند به کشور کانادا سفر کنند. اگر دوست دارید که قوانین عجیب در مهاجرت به کانادا را بشناسید می‌توانید تا انتهای این مقاله کوتاه همراه فیدس باشید. 

قوانین عجیب مهاجرت به کانادا را بشناسید

کانادا کشور نسبتاً بزرگی است و مهاجرت به کانادا همیشه جذاب بوده است. از همین روی مهاجران زیادی را در سراسر دنیا در خود جای‌داده است. باید بدانید که در شهری مانند تورنتو که دانشگاه‌های آن برای بسیاری از مهاجران ایرانی آرزو است، مردم به بیش از 150 زبان و گویش مختلف صحبت می‌کنند. حتماً می‌توانید تصور کنید که این موضوع تا چه اندازه می‌تواند در مدیریت کردن این افراد تأثیر بگذارد.
همین موضوع باعث شده که قوانین عجیب‌وغریبی در کانادا وضع شود که شاید دانستن آن‌ها حتی شمارا شوکه کند. در ادامه چند تا از عجیب‌ترین قوانین کشور کانادا را باهم بررسی خواهیم کرد.

 

بیش‌تر از 100 کیلومتر بر ساعت، حرکت کنید

یکی از قوانین خنده‌دار در مهاجرت به کانادا این است که در بزرگراه‌های این کشور تصویب‌شده است که رانندگان با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت باید برانند اما معمولاً همه بین 110 تا 120 کیلومتر بر ساعت می‌رانند و اگر پلیسی این موضوع را مشاهده کند، تصور می‌کند که اصلاً این صحنه را ندیده است. البته اگر فردی سرعتی بیش از 120 کیلومتر داشته باشد، توسط پلیس متوقف می‌شود.

 

ترک تحصیل ممنوع است

شهروندان کانادایی باید حداقل تا 18 سالگی درس بخوانند و نمی‌توانند به بهانه‌ای ترک تحصیل کنند. البته برای افراد بسیار باهوشی که می‌توانند مقاطع تحصیلی را اصطلاحاً جهشی بگذرانند، ترک تحصیل زودتر از 18 سالگی مجاز است. برای مزایا تحصیل در مهاجرت به کانادا می‌توانید مقاله فیدس را مطالعه کنید.

  

ازدواج و کار کردن زیر 16 سال

شاید شما هم شنیده باشید که بچه‌ها در تابستان‌ها در رستوران‌ها کار می‌کنند و خودشان پول درمی‌آوردند، اما این برای کسانی که زیر 16 سال سن دارند، حقیقت ندارد. در کشور کانادا حداقل سن برای کار کردن 16 سال است و اگر فرد کارفرما یا مدیری این قانون را رعایت نکند و به‌عنوان‌مثال به فردی 15 ساله کار بدهد، مرتکب جرم شده است و باید پاسخگو باشد.

اگر فردی بخواهد زیر سن قانونی ازدواج کند در 16 سالگی می‌تواند این کار را انجام دهد، اما برای این کار باید والدین او اجازه بدهند.

 هر 5 ساعت، نیم ساعت استراحت

یکی از قوانین جالب در مهاجرت به کانادا این است که به کارفرماها اجازه می‌دهد بعد از هر 5 ساعت تنها نیم ساعت به کارمندان و کارگران خود استراحت بدهند. البته بیشتر کارمندان و کارگران، تنها در این نیم ساعت سیگار می‌کشند و یا قهوه‌ای داغ می‌نوشند. اگر شما هم در این زمینه قانون عجیبی می‌شناسید، می‌توانید در بخش نظرات با بقیه به اشتراک بگذارید.