سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هدف از سفر یا POT(Purpose of Travel) چیست؟

هدف از سفر یا POT(Purpose of Travel) چیست؟

در هر نوع اقامت موقتی مثل اقامت موقت برای مهاجرت به کانادا شما نیاز دارید تا دلایل قانع‌کننده‌ای جهت بازگشتتان به کشور خود ارائه دهید. ارائه مدارک اثباتی کافی و شرح کامل و دقیقی از هدف سفر و احراز انگیزه ورود به هر کشوری به‌صورت جامع ازجمله مدارکی است که می‌تواند آفیسر اداره مهاجرت را از قصد شما برای ورود به کشورش آگاه سازد. مجموع این مدارک اثباتی برای متقاضیان فرصت مناسبی است تا آفیسر را قانع کنند که بعد از پایان مهلت ویزا به کشور بازمی‌گردند.

برای مهاجرت به کانادا،مهاجرت به آلمان،مهاجرت به ترکیه،مهاجرت به اسپانیا با خدمات بین المللی فیدس همراه باشید.

چه مدارکی برای اثبات POT لازم است؟

مجموعه‌ای از مدارک که فرمی منطقی و کامل از هدف سفر را احراز کند و به آفیسر دیدگاهی روشن  از قصد متقاضی بدهد و اثبات‌کننده اهداف و برنامه‌های نگارش شده در نامه POT است. در ادامه به شرح جزییات آن خواهیم پرداخت.
دلایل متعددی می‌تواند انگیزه سفر افراد برای بازدید از کشورهای دیگر باشد. برای مثال:
-قوی‌ترین دلیل سفر دیدار از اقوام و دوستان مخصوصاً اقوام درجه‌یک است.
-شرکت در مراسم عروسی عزیزان.
-تماشای مناظر و دیدنی‌های کشورهای دیگر
-شرکت در سمینارها و نمایشگاه‌ها و همایش‌های تخصصی
-مصاحبه‌های کاری و مذاکرات شغلی
-گذراندن دوره تحصیلی
-کار کردن در و گذراندن دوره‌های کارآموزی و شغلی و...

برای اثبات هر یک از دلایل گفته‌شده مدارکی نظیر دعوت‌نامه از خویشاوندان، دعوت‌نامه از شرکت‌ها و یا همایش‌های کاری، مدارک پذیرش از دانشگاه، ووچر هتل و مدارک مربوط به رزرو هتل و تهیه بیمه مسافرتی و...
در ویزاهای تحصیلی انگیزه دانشجو جزو مدارک اصلی جهت احراز دلیل انتخاب کشور و رشته و برگشت به کشور است. این نامه به‌صورت کاملاً تخصصی و حرفه‌ای به‌صورت مفصل به شرح کاملی از جزییات اقدام متقاضی خواهد پرداخت و به آفیسر چشم‌اندازی از اهداف دانشجو می‌دهد. در کنار این نامه مدارک تکمیلی و اثباتی در پرونده جزو ملزومات پرونده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مدارک مالی جهت پرداخت هزینه‌ها اشاره نمود.
دلایل سفر باید کاملاً مشخص شود و متقاضی مستندات کافی برای برنامه سفر خود و ساپورت هزینه‌ها به سفارت ارائه دهد. اگر متقاضی نتواند آفیسر را نسبت به بازگشت خود به کشورش قانع کند امکان اخذ ویزا برای متقاضی از بین خواهد رفت.

اثبات هدف از سفر برای چه دسته از ویزاهایی لازم است؟

حال سؤال این است که POT برای چه دسته از ویزاهایی مورداستفاده قرار می‌گیرد. ویزاهای اقامت موقت TRV یا Temporary Residence Visa مانند ویزای توریستی، کاری و تحصیلی نیاز به این دسته از اسناد دارند. درخواست هرکدام از این ویزاها می‌تواند باهدف و انگیزه متفاوتی انجام شود برای نمونه، ویزاهای توریستی باهدف بازدید از اقوام، مراسم خاص خانوادگی مانند ازدواج و یا به جهت مراقبت از اعضای خانواده، بازدید از مناطق توریستی، شرکت در سمینار نمایشگاه، مذاکرات بیزنسی و غیره می‌تواند اخذ می‌شوند.
ویزاهای تحصیلی جهت گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت آکادمیک و یا فنی، دوره‌های کارآموزی، مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری و پست دکتری، فرصت‌های مطالعاتی، دوره‌های زبان، تحصیل مدرسه و دیگر دوره‌های آکادمیک اخذ می شوند.
ویزاهای کاری که باهدف کار و کسب درآمد صادر می‌شوند و بر اساس نیازهای کشور مقصد به جذب نیروهای متخصص باتجربه و جوان می‌پردازد. این ویزاها انواع مختلفی دارند که بنا به شرایط و توانایی افراد می‌تواند متغیر باشد. اگر قصد مهاجرت به کانادا یا سایر کشورها را دارید با مشاورین و کارشناسان خدمات بین المللی فیدس تماس بگیرید.