سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اپلیکیشن فی چیست؟

اپلیکیشن فی چیست؟

اپلیکیشن فی یا Application Fee به معنی هزینه‌های پرونده است. ما در ابتدا به توضیح اپلیکیشن فی می‌پردازیم و بعد مبلغ اپلیکیشن فی را در برنامه‌های مختلف برای مهاجرت به کانادا یا سایر کشورها بررسی می‌کنیم. برای اقدام در هر برنامه‌ی مهاجرتی، اعم از ویزاهای موقت مثل ویزای توریستی، ویزا دانشجویی، ویزا کاری، یا برنامه‌هایی که منجر به اقامت دائم می‌شوند؛ مانند برنامه‌های کارآفرینی، خوداشتغالی، نیروی متخصص، استارت آپ و غیره، افراد باید با ایجاد یک پروفایل در سایت اداره‌ی مهاجرت و ساب میت (submit) ثبت‌نام مدارک در این پروفایل، مدارک خود را به اداره مهاجرت به کانادا یا سایر کشورها ارائه کنند. پس‌ازآن متقاضیان دارای یک پرونده یا Application  در اداره مهاجرت می‌باشند.

 اداره‌ی مهاجرت برای بررسی مدارک افراد در هر برنامه، هزینه‌ای را تحت عنوان اپلیکیشن فی  (Application Fee)  که به زبان ساده، هزینه‌ی زمان است که آفیسر برای بررسی مدارک فرد صرف می‌کند را دریافت می‌کند که به آن هزینه‌های قانونی برنامه نیز می‌گویند. هزینه‌های قانونی هر برنامه در سایت اداره مهاجرت به کانادا یا کشورهای دیگر برای برنامه‌های فدرال و یا در سایتهای هر استان برای برنامه‌های استانی موجود است و هرچند سال یک‌بار آپدیت می‌شود. این هزینه معمولاً در اکثر برنامه‌های مهاجرتی غیرقابل عودت (Non-Refundable) است ولی برخی موارد نیز قابل عودت است. در صورت اینکه پرونده ازلحاظ چک‌لیست مدارک کامل باشد و برای بررسی از طرف اداره مهاجرت پذیرفته شود اپلیکیشن فی غیرقابل عودت است.
اپلیکیشن فی کانادا چقدر است؟

مبلغ پرداختی بابت اپلیکیشن فی برای مهاجرت به کانادا یا سایر کشورها در هر برنامه و برای متقاضیان اصلی و سایر اعضای خانواده متفاوت است.
مبلغ اپلیکیشن فی در ویزا تحصیلی 150  دلار کانادا بوده و غیرقابل‌بازگشت است.
مبلغ اپلیکیشن فی در ویزا کاری نیز 155 دلار کانادا بوده و غیرقابل‌بازگشت است.
مبلغ اپلیکیشن فی برای برنامه‌های خوداشتغالی فدرال کانادا به‌صورت زیر است:

 

Federal Application Fee هزینه بررسی پرونده

زمان پرداخت

شخص اصلی

1575 دلار کانادا

(submit) هنگام ارسال مدارک به کانادا

همسر

825 دلار کانادا

به ازا هر فرزند

225 دلار کانادا

هزینه بارومتریک هر نفر

85 دلار کانادا

Visa Immigrant هزینه شهروندی

زمان پرداخت

شخص اصلی

500 دلار کانادا

هنگام دریافت اقامت دائم کانادا

همسر

500 دلار کانادا

فرزندان معاف از پرداخت هزینه شهروندی هستند

0

جمع‌بندی

اپلیکیشن فی برنامه‌های کارآفرینی بر اساس قوانین هر استان متفاوت بوده و از 2000 تا 3500 دلار کانادا برای متقاضی اصلی متغیر است. در برنامه‌های اقامت دائم از طریق استارت آپ، سرمایه‌گذاری Quebeq ، خوداشتغالی Quebeq، اپلیکیشن فی برای متقاضی اصلی مبلغ 1575 دلار کانادا است. مبلغ اپلیکیشن فی در برنامه‌های نیروی متخصص، برنامه‌های منتخب استانی (PNP) و نیروی متخصص Quebeq، 825 دلار کانادا و غیرقابل‌بازگشت است.

در برنامه‌های استانی مثل نیروهای متخصص یا کارآفرینی که هر استان، مطابق با نیازهای خود در هر زمینه و در هر دوره تعریف می‌کند، ممکن است با مبلغ اپلیکیشن فی فدرال همان برنامه، تفاوت داشته باشد. هزینه‌های ذکرشده در فوق، برای متقاضی اصلی هر برنامه  است و برای اضافه شدن همسر به فایل متقاضی اصلی، مبلغ 825 دلار کانادا و هر فرزند، 225 دلار کانادا هزینه‌ی اپلیکیشن فی در نظر گرفته‌شده است. هزینه‌ی قانونی صدور کارت اقامت دائم  (PR) نیز  500 دلار کانادا است. اگر قصد مهاجرت به کانادا یا سایر کشورها را دارید برای اطلاع از آخرین نوسانات قیمت اپلیکشن فی با مشاورین فیدس تماس بگیرید.