سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تراول هیستوری

تراول هیستوری در ویزای توریستی چیست و چه شرایطی دارد؟

یکی از موضوعات مهم در اخذ ویزاهای قدرتمند سابقه سفر متقاضی به کشورهای دیگر دنیا است. هنگامی‌که شما به کشوری وارد می‌شوید در گذرنامه شما مهر ورود یا برچسب ویزای آن کشور درج می‌شود. این اطلاعات همان تراول هیستوری یا سابقه سفر شما به کشورهای خارجی است. اگر اهل سفر هستید می‌بایست به‌خوبی از اهمیت سابقه سفر در ویزاهای توریستی آگاه باشید. سخت نیست بفهمیم چرا این موضوع به‌صورت ویژه‌ای حائز اهمیت است و تأثیر بسزایی در اخذ ویزاهای قوی دنیا مانند مهاجرت به کانادا، آمریکا، انگلیس و مهاجرت به استرالیا دارد.

ویزای توریستی همان‌طور که از نام آن مشخص است باانگیزه‌های گردشگری و توریستی تقاضا می‌شود. علی‌القاعده کسی که به‌عنوان توریست قصد بازدید از کشوری مثل کانادا یا استرالیا را دارد می‌بایست از کشورهای نزدیک‌تر به کشور خود و با هزینه سفر کمتر بازدید نموده باشد. اگر تصور می‌کنید ایجاد تراول هسیتوری قوی کاری سخت و هزینه‌بر است با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

البته سابقه سفر جزء موارد الزامی برای درخواست ویزا نیست و شما بدون ارائه آن‌هم می‌توانید درخواست ویزای خود را به سفارت کشورت مربوطه ارائه نمایید. اما معمولاً این موضوع برای آفیسرهای بررسی‌کننده پرونده مهم است و اقدام برای اخذ ویزا بدون داشتن تراول هیستوری و با پاسپورت بدون مهر ورود و خروج ریسک بزرگی محسوب می‌شود. پس بهتر است قبل از اقدام با کارشناسان مشاوره ما در این خصوص مشورت‌های لازم را به عمل‌آورید تا از خطر ری جکت شدن تا حد قابل‌توجهی جلوگیری شود.

چگونه در مدت‌زمانی کوتاه و هزینه کم تراول هیستوری خود را تقویت کنیم؟

برای ایجاد یک سابقه سفر قوی کافی است اطلاعات جامعی در خصوص نحوه ورود و صدور ویزا در کشورهای مختلف مانند مهاجرت به کانادا اطلاعات کسب کنید. کشورهای با ویزای لحظه ورود  یا ویزای فرودگاهی visa on arrival و کشورها با ویزای الکترونیک E visa می‌توانند از اولین انتخاب‌ها باشند. کشورهای نزدیک مانند دبی، لبنان، هند، ارمنستان و گرجستان می‌توانند مقاصد جذابی برای بازدید توریستی باشند. بعدازآن کشوهایی مانند موریس، ماداگاسکار و دیگر کشورهای آفریقایی و کشورهای آسیای میانه هم به لحاظ زیبایی بسیار دلپذیر می‌باشند بعلاوه اعتبار پاسپورت شمارا به حد قابل‌توجهی بالا می‌برند.

بعد از سفر به 5 تا 6 کشور و داشتن چند مهر مهاجرت بر پاسپورت خود امکان اخذ ویزاهای توریستی قوی‌تری را خواهید داشت. توجه داشته باشید که این سفرها بهتر است بافاصله انجام شود و بین هر سفر یک یا دو ماهی را به خود استراحت دهید تا کثیر السفر بودن و هدف بازدید و توریستی بودن این سفرها احراز گردد. طول مدت اقامت و بازدید از این کشورها می‌تواند کوتاه و کم‌هزینه باشد. کشورهای اروپای شرقی و برخی دیگر از کشورهای اروپایی با توجه به توریست پذیر بودنشان می‌توانند مقصد بعدی برای تکمیل و تقویت تاریخچه سفر شما باشد. ارائه مدارک متعدد مالی و غیره به سفارت‌های حوزه شن گن اعتبار خوبی به پاسپورت شما خواهد داد. با این تفاسیر بهتر است قبل از انتخاب مقصد سفر به بررسی دقیق امکانات موجود برای انتخاب بهترین گزینه‌ها بپردازیم.

اهمیت سابقه سفر در ویزای های توریستی چه است؟

از قوی‌ترین ویزاهای دنیا می‌توان به ویزای کشورهای ژاپن، حوزه شن گن، انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا اشاره کرد. پاسپورت قوی این کشورهای توسعه‌یافته و قوانین مهاجرپذیر بودنشان فیلترهای ورود سخت‌گیرانه‌تری برای قوانین اخذ ویزا تعریف می‌کند. همان‌طور که قبلاً هم اشاره نمودیم اگرچه تاریخچه سفر جزو مدارک اصلی برای ارائه به سفارت نیست ولی افسر اداره مهاجرت تاریخچه سفر شمارا قبل از ورود به کشورش از ابتدا تابه‌حال بررسی می‌نماید. درصورتی‌که هدف و انگیزه متقاضی از سفر با توجه به پیشینه سفرهای وی و سایر دلایل و مدارک ارائه‌شده، برایش قانع‌کننده نباشد با صدور ویزا موافقت نخواهد کرد.

اگر POT با مدارک ارائه‌شده همخوانی و انسجام داشته باشد و تاریخچه سفر قوی ازجمله مدارک کمک‌کننده‌ای است که دید واضحی از انگیزه واقعی فرد به افسر اداره مهاجرت می‌دهد. دغدغه اصلی آفیسر جلوگیری از ورود مهاجرین غیرقانونی است، بحران هجوم غیرقانونی و بی‌رویه مهاجرین به این کشورها بار سنگینی به دوش دولت قرار می‌دهد. برای قطع زنجیره ورود پناهندگان غیرقانونی، این کشورها بر آن شدند تا قوانین صدور ویزا و ورود توریست را تغییر داده و سفت‌وسخت تر به این موضوع رسیدگی نمایند.

آیا سابقه سفر خوب صرفاً داشتن ویزای شن گن است؟

همان‌طور که اشاره کردیم سابقه سفر خوب متشکل از بازدید از کشورهای توریست پذیر و جذاب برای بازدیدکنندگان است. سفرها در 5 سال اخیر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بهتر است فواصل سفرها نه‌چندان بلند و باهدف بازدید و گردشگری باشند؛ اما به دلیل اینکه کشورهای حوزه شین گن خود نیز مقصد مهاجرتی برای پناه‌جویان محسوب می‌شوند داشتن ویزای شن گن غیرازاینکه به‌عنوان اینکه مدرکی دال بر گردشگر بودن فرد را ارائه می‌دهد، ازاین‌جهت نیز برای آفیسر های صادرکننده ویزا در سایر کشورها مهم است که متقاضی قبلاً به کشورهای توسعه‌یافته سفر نموده و پس از اتمام مهلت ویزا کشور را ترک کرده است. پس احتمال عدم ترک کشور آن‌ها نیز کاهش می‌یابد.

سخن پایانی

در نظر داشته باشید تمامی توضیحاتی که در این مقاله به آن اشاره شد با توجه به این موضوع بود که بررسی‌کننده پرونده نیروی انسانی بوده و پرونده‌ها به‌صورت ماشینی بررسی نخواهند شد پس کیفیت سابقه سفر در متقاعد نمودن بررسی‌کننده پرونده دارای اهمیت بالایی است. در این مقاله به‌صورت کامل در مورد اهمیت تراول هیستوری توضیح دادیم. اگر قصد مهاجرت به کانادا یا سایر کشورها را دارید برای اطلاع از آخرین و بروزترین مسائل مربوط به تراول هیستوری می‌توانید با کارشناسان و مشاورین فیدس تماس بگیرید.

خدمات بین‌المللی فیدس، دپارتمان خدمات بین‌المللی موسسه حقوقی دادیار سفیر مانا (شماره ثبت 5307) با تیمی متخصص و مجرب از وکلای دادگستری و اساتید دانشگاه و کارشناسان خبره مهاجرتی، خدمات حقوقی و مهاجرتی و کاریابی بین‌المللی و اعزام دانشجو را به وکالت از موکلین خود در کشورهای معتبر دنیا انجام می‌دهد.